Как да съставим добре структурирано мотивационно писмо

Нуждаете се от добре структурирано мотивационно писмо? Нека Ви помогнем, като Ви представим структурата на доброто мотивационно писмо за работа и какво е необходимо да включва то.

Ако работодателят изисква автобиография с мотивационно писмо, прикачено към нея, можете да използвате услугата за писане на CVMaker, която предлага удобни и специално разработени шаблони за автобиографии и мотивационни писма, както и много примери. Бихте могли да избирате сред над 20 професионални шаблона, а с професионалния абонамент можете да използвате нашия вграден инструмент за търсене на работа, което прави разглеждането на обяви за работа и кандидатстването много по-лесно.

Системата за проследяване на кандидатурите (СПК) е софтуер, чрез който работодателите могат да управляват, филтрират и проследяват кандидатите в процеса на набиране на персонал. Накратко, по-големите компании предпочитат да използват тези автоматизирани процедури за сканиране на автобиографии и мотивационни писма, за да идентифицират идеалните кандидати, които имат подходящите качества. Компаниите и специалистите по подбор на персонал използват СПК, за да спестят време в процеса на кандидатстване.

Създайте своето професионално CV сега

За да създадете добре структурирано мотивационно писмо, е необходимо да следвате тези стъпки:

  • Планиране
  • Проучване и събиране на данни
  • Създаване на основна автобиография
  • Проучване на ключови думи въз основа на страницата за свободни работни места
  • Проектиране на индивидуално CV
  • Редакция и корекция

Структура на мотивационното писмо

Съставете кратко мотивационно писмо, като подчертаете защо сте подходящи за тази позиция. Избягвайте да използвате лични местоимения, като „аз“ и „ние“, тъй като това не звучи професионално. Помислете дали да не разделите мотивационното си писмо на следните раздели:

Първи параграф

Встъплението трябва да уточнява защо е написано това писмо. Започнете, като споменете длъжността, от която се интересувате, по какъв начин сте научили за свободната позиция и кога сте готови да започнете работа.

Втори параграф

Пояснете защо сте подходящи за позицията, какво в тази длъжност Ви привлича, защо проявявате интерес да работите в тази компания и какво можете да допринесете за бизнеса.

Трети параграф

Подчертайте опита си в областта и посочете Вашите умения, които съответстват на основните изисквания за работата. Очертайте всички допълнителни способности, които биха подпомогнали организацията.

Последен параграф

Придайте завършен вид на мотивационното си писмо със заключителния параграф. Потвърдете отново ентусиазма си да започнете работа и демонстрирайте желанието си за лична среща, като отбележете всички дни от седмицата, удобни за осъществяването на интервю за работа. Завършете, като благодарите на специалиста по подбор и му кажете, че очаквате да получите отговор.

Създайте своето професионално CV сега

Как да структурирате по-добре Вашето мотивационно писмо?

Тъй като работодателите обикновено получават голям брой кандидатури за всяка позиция, уверете се, че Вашето мотивационно писмо въздейства силно още с встъплението си и създава положително впечатление. Ето няколко предложения, които ще увеличат шанса Ви да успеете:

Приспособете мотивационното писмо към работната длъжност

За да сте сигурни, че мотивационното писмо съответства на компанията, го актуализирайте всеки път, когато кандидатствате за работа. Подаването на стандартизирано мотивационно писмо рядко дава положителни резултати, а специалистите по подбор на персонал веднага забелязват липсата на време и енергия при съставянето му. Затова мотивационното Ви писмо трябва да бъде съобразено с всяко конкретно работно място, за което кандидатствате.

Старателна проверка и коригиране

Никога не разчитайте единствено на програма за коригиране на печатни грешки. Проверете отново мотивационното писмо за граматични и правописни грешки, след което го изпратете на член на семейството си или приятел за преглед. Уверете се, че информацията Ви за контакт и името на компанията също са верни.

Запазете го кратко, просто и ясно

Презентацията е от съществено значение, така че се уверете, че писмото е възможно най-изчистено от излишна информация и просто. Използвайте еднакъв шрифт и размер като този в автобиографията си, като се уверите, че мотивационното Ви писмо се чете гладко и бързо.

Посочете квалификациите си

Акцентирайте върху качествата си. Бъдете уверени в това, с което бихте могли да допринесете за фирмата, и обяснете ясно как Вашите квалификации и опит отговарят на критериите за свободната позиция. Покажете защо сте правилният избор.

Подкрепете твърденията си с цифри и статистика

Подкрепете аргументите си с факти или препратки, илюстриращи как и кога сте използвали своите знания и опит. Използвайте разделите за трудов стаж или постижения в автобиографията си, за да ги разработите в един или два реда, като се фокусирате върху ключовите резултати.

Структура на мотивационното писмо

След като изпълните всички горепосочени стъпки и се уверите, че Вашето мотивационно писмо е готово за изпращане, започнете да кандидатствате!

Заключение

Впечатляващото мотивационно писмо трябва да бъде ангажиращо, но същевременно достатъчно кратко и просто, така че специалистът по подбор на персонал да види основните точки в рамките на няколко секунди.

Създайте своето професионално CV сега

Повече от 112,872 клиенти вече са си направили CV

CV maker ви позволява да си направите уникално и професионално CV в рамките на 15 минути.

Създаване на CV

Шансовете ви за намиране на работа ще се увеличат с 65%