Примери и полезни съвети за CV на личен профил
Все още не сте сигурни какво е личен профил или как да напишете такъв? Вероятно бихте искали да подобрите текущата си автобиография, така че да съответства на кариерните ви цели. Тази статия показва важността на личния профил, как да го съставите и къде да го откроите, с помощта на практически примери и съвети. Заедно със CV Maker можете да избирате от 20+ професионални шаблона и да използвате нашия CV Builder, за да създавате и управлявате вашите документи с лекота.
Независимо дали имате опит или сте завършили наскоро, личният профил е задължителен раздел във всяко CV. Фирмите биха искали да инвестират в хора, които знаят какво правят и полагат усилия, когато кандидатстват за дадена работна позиция. В такъв случай трябва да го разглеждате като първия си шанс да привлечете вниманието на специалисти по подбор на персонал или мениджъри по наемане на такъв, тъй като той е на върха на вашата автобиография.
Преди да навлезем в повече подробности за това как да напишем личен профил, трябва да изясним едно нещо. Резюмето на профила има различни конвенции за преименуване, но в крайна сметка всички те служат на една и съща цел. По-долу можете да видите предложения за имена за личен профил.
- Резюме
- Резюме на профила
- Резюме на CV профил
- Резюме на уменията
- Резюме на квалификациите
- Относно
Какво е личен профил?
Личният профил е малък абзац в най-горната част на вашето CV, който служи за представяне на вас самите, но най-важното, вашите кариерни цели. Той трябва да обобщава вашата трудова история, образование, цели и силни страни, като същевременно остава ясен, кратък и подходящ за вашата работа и цели в индустрията.
Как да напиша личен профил?
Написването на личен профил може да изглежда като първото нещо, което трябва да направите. Всъщност това е последната стъпка в съставянето на стратегическа, персонализирана автобиография. За да го създадете, винаги започвайте със силно изявление - първото изречение, в което посочвате текущата си титла, години опит и основни цели в кариерата. Независимо дали сте опитен или тепърва започвате кариерата си, това е най-добрият начин да изпъкнете с кандидатурата си.
СЪВЕТ: Обърнете се към описанието на длъжността, за която кандидатствате, и се стремете да включите ключови думи като 10+ години опит, квалифициран специалист по маркетинг или опит в забързана среда.
Втората част от създаването на личен профил е да се съсредоточите изцяло върху меките умения. Целта е да покажете личните си качества, свързани с кариерните ви цели, което ви прави най-добрия кандидат за ролята. Не забравяйте, че не изброявате трудните умения в автобиографията си, тъй като има друг раздел, в който да го направите. Прочетете повече за това как да напишете професионално CV и какви умения да посочите в автобиографията си.
Колко дълъг трябва да бъде личният ви профил?
Първият ви инстинкт може да е да изброите колкото е възможно повече неща, но личният профил за CV е най-полезен, когато е пригоден за конкретната работа. Като основно правило трябва да търсите блок от текст, който е не по-малко от четири и не повече от шест реда. Типичният размер на шрифта означава ограничаване на броя на думите ви до не повече от 120, в идеалния случай малко по-малко.
Какво е добре да включите в личния си профил?
Все още не сте сигурни кое е най-важното? Нека обобщим, добре написаният личен профил има две важни части. Първо, трябва да включва изявление за убедителност и второ, трябва да бъде фокусиран върху меките, а не върху твърдите умения. Така че винаги се уверете, че включвате и двете. Повече за това, както и примери как да напишете CV личен профил можете да прочетете по-късно в статията.
Предимства на личния профил
- Той показва на специалиста по подбор или на мениджъра по наемане на работа, че сте отделили време да направите проучването си, като демонстрирате защо сте правилният човек за работата.
- Позволява ви да обобщите своя опит и цели само в няколко реда, вместо да включвате твърде много информация, която не е удобна за четене или подходяща за кариерните ви цели.
- Това дава на читателя представа за вашата идентичност и мотивация. Като такъв, той ще споменава потенциални теми за разговор, които могат да се появят в интервю.
Грешки, които трябва да избягвате при писане на личен профил
- Писането на общо резюме с характеристики, които отговарят на всеки друг кандидат, може да се отрази за вашето търсене на работа. Думата „личен“ се използва с причина; резюмето трябва да се отнася само за вас и да е конкретно.
- Правописни и граматически грешки. Разбира се, не искате нищо от това във вашето CV, особено не в началния параграф. Уверете се, че сте направили щателна проверка, като прочетете на глас, пуснете проверка на правописа в документа си или помолете приятел да коригира текста ви.
- Пишете с цели изречения, а не с еднозначни точки. Имайте предвид, че точките с водещи точки ще работят в някои случаи, но стига да използвате цели изречения. Силно препоръчваме да напишете кратък параграф за резюме.
- Използвайки много ключови думи, но не казвайки нищо. Може да изглежда неясно, така че бъдете кратки.
- Не трябва да се фокусирате единствено върху изискванията в длъжностната характеристика. В крайна сметка това съдържание може да ви накара да се откроите. Да, специалистите по подбор на персонал ще определят дали притежавате необходимите твърди умения, но това може да бъде разгледано в друг раздел на вашето CV.
- Избягвайте да пишете в трето лице; използвайте изрази от първо лице (Управлявам, а не Управляват) с пропуснати лични местоимения (аз, ние, те).
Разбира се, колкото повече опит и умения сте натрупали по време на кариерата си, толкова повече ще искате да включите, но отново, личният профил е обобщение. Като алтернатива, може да нямате какво да кажете за себе си, ако сте в началото на кариерата си. За да се справите с това, трябва да проучите изискванията за работа и след като имате повече яснота, да включите няколко изречения, които ще ви помогнат да се откроите от тълпата. Опитайте се да се съсредоточите повече върху личните си качества, отколкото върху опита си, като способността ви да изграждате професионални взаимоотношения или силни устни и писмени комуникационни умения. Тези меки умения също могат да се прехвърлят; умения, придобити от образование или друг минал опит като стаж.
Примери за раздел на CV за личен профил
Разбираме, че писането на личен профил може да бъде обезсърчително, затова създадохме множество практични примери за CV профили. Въпреки че общото правило е да има не по-малко от четири и не повече от шест реда, този раздел предоставя информация за писане както на кратък личен, така и на дълъг личен профил. Не забравяйте, че важността на стратегическото писане на CV е да го приспособите към вашите конкретни кариерни цели и че резюмето на профила трябва да се фокусира само върху съответните меки умения.
Резюме на CV профила на машинен инженер
Квалифициран машинен инженер с 5+ години опит в изпълнението на продуктов дизайн от концепцията до производството, включително спецификация, дизайн, прототипиране, анализ на разходите, валидиране и тестване. Ентусиазиран към разработването на устойчиви решения чрез използване на авангардна технология за решаване на усъвършенствани бизнес проблеми чрез техники, управлявани от данни и фокусирани върху клиента. Умения в използването на компютърен софтуер за чертане (CAD) за създаване на пълномащабни и подробни проекти на предложения за такива, включително обхват на работа и изисквания на крайния потребител.
Резюме на CV профил на медицинска сестра
Дипломирана медицинска сестра с професионален опит в предоставянето на физическа и психологическа подкрепа на пациенти. Отлични междуличностни умения с доказан успех в сътрудничеството с медицински екипи за създаване на добре обезпечена и здравословна работна среда. Професионално обученa и опитна в подпомагането на пациенти, които имат с остри до хронични състояния чрез създаване, прилагане и оценка на цялостни планове за сестрински грижи.
Резюме на CV профила на мениджър продажби
Фокусиран върху клиентите професионалист по продажбите с 15+ години опит, надвишаващ целите за продажби, оглавяващ нови процеси на продажби и стимулиращ устойчив растеж на приходите в динамична среда. Влиятелен лидер, умел в делегирането, обучението и коучинга на многофункционални и ориентирани към представянето екипи. Отлични комуникационни и междуличностни умения с доказана способност за стимулиране на непрекъснато подобряване на процесите.
Резюме на профила на CV на учител
Всеотдаен и изобретателен преподавател с професионален опит в прилагането на теории за хибридно обучение и основана на изследвания педагогика за стимулиране на постиженията на учениците в онлайн среда и учебна среда в класна стая. Квалифициран в преподаването на ученици от различни среди с доказан успех в разработването на креативни, ангажиращи и стабилни планове за уроци за постигане на удовлетворение на учениците.
Резюме на CV профила за обслужване на клиенти
Мотивиран и ориентиран към детайлите професионалист в обслужването на клиенти с 10 години опит в ръководенето на малки и големи екипи в забързана среда. Досие на успех в обучението, мотивирането и насочването на членовете на екипа за постигане на бизнес и лични цели. Подготвен да оптимизира вътрешните процеси чрез трансформиране на прозрения в стратегически бизнес действия със силни умения за решаване на проблеми, комуникация и междуличностни умения.
Резюме на CV профила на графичен дизайнер
Утвърден професионалист в графичния дизайн с 15+ години опит на висши управленски позиции в динамична търговска среда. Динамичен лидер с доказан опит в мотивирането и управлението на членовете на екипа да спазват крайните срокове, като същевременно гарантира качество, последователност и съответствие с марката. Експертни познания в смесването на креативността и технологията за проектиране и разработване на печатни/уеб базирани решения за клиенти от стартиращи фирми до компании от Fortune 500.
Резюме на CV профила на мениджър на проекти
Целенасочен и иновативен професионалист с над пет години опит в управлението на проекти. Гъвкав и креативен самостоятелен експерт със солиден опит в стимулирането на отлични услуги за постигане на организационен успех, като същевременно дава приоритет на множество проекти в бързоразвиващи се индустрии. Лидер за сътрудничество, който използва нововъзникващи маркетингови стратегии и далновидни методологии, за да предостави насочени към потребителите, навременни и бюджетни проекти.
Резюме на CV профила на административен асистент
Административен професионалист с четири години прогресивен опит в подкрепа на ръководители на висше ниво и членове на борда при координиране на проекти, управление на календари и планиране на събития. Доказан успех при изпълнение на задължения с изключителна дискретност, поверителност и професионализъм, като същевременно оставате отзивчиви към променящите се бизнес нужди и делегирате задачи, за да гарантирате безпроблемна работа.
Резюме на CV профила на бизнес партньор на човешки ресурси
Целенасочен и стратегически ориентиран професионалист по човешки ресурси (HR) с девет години прогресивен опит в управлението на функциите по човешки ресурси и задвижването на нови инициативи в динамична и динамична среда. Влиятелен лидер, добре запознат с координирането на различни задачи в областта на човешките ресурси, надзора на процесите на целия жизнен цикъл на заетостта и поддържането/развитието на дългосрочни партньорства с ключови заинтересовани страни за стимулиране на стратегическа промяна. Експертен комуникатор, опитен в предоставянето на стратегически съвети в областта на човешките ресурси, решаването на сложни проблеми със заетостта и обучението на ръководители/служители по различни теми, свързани с човешките ресурси, набирането на персонал и служителите.
Резюме на CV профила на застрахователен агент
Мотивиран и амбициозен застрахователен агент с опит в предоставянето на съвети за защита на клиенти. Силни комуникационни умения с опит в защитата при злополука, защитата на доходите, защитата на живот/критично заболяване и застраховката на дома. Умее да развива и поддържа отлични взаимоотношения чрез внимателно оценяване на нуждите на клиентите, за да предложи застрахователни планове.
Резюме на профила на CV на студент
Трета година студент по бизнес психология, специализиран в човешки ресурси (HR), готов да използва силни административни умения, за да развие кариера в човешките ресурси. Отлични умения за управление на времето, комуникация и хора с доказана способност за изграждане и укрепване на връзки между различни отдели. Познаване на трудовото право и основните практики в областта на човешките ресурси със солидно разбиране за набиране на персонал, съответствие и бизнес операции.
Ключови изводи
Някои хора приравняват личния профил към информацията, която можете да включите в мотивационно писмо. Все пак, както можете да видите от горните примери, той е по-специфичен, ясен и фокусиран върху конкретна кариерна цел. Мислете за успешния личен профил като за вашия шанс да получите някои подкрепящи твърдения за себе си, които ще ви помогнат да изглеждате добре в очите на читателя. Не забравяйте, че не трябва да бъдете твърде склонни към продажбите в подхода си или да правите преувеличени твърдения, защото те могат да бъдат открити като неистина на интервю. Основната цел е да включите само това, което е уместно, като предотвратявате салата от думи, която може да доведе до повече объркване по отношение на вашите умения или кариерни цели.
- Вижте допълнителни съвети как да напишете личен профил по-долу.
- Ако не знаете как да пишете за себе си от нулата, тогава намерете нашите примери по-горе и използвайте най-подходящите като ръководство.
- Винаги попълвайте този раздел последен; за да ви помогнем да го разберете, препоръчваме да го прочетете на глас или да помолите приятел да го прегледа.
- Уверете се, че сте много конкретни и можете да подкрепите казаното в интервюто.
- Освен това препоръчваме да си зададете следните въпроси;
- Каква е целта ми в кариерата?
- Моите цели и меки умения ясни ли са в личния профил?
- Изброил ли съм меките умения, на които съм способен и уместни ли са?
Полезни съвети за CV
Разграничение между разделите
Работодателите отделят средно по шест секунди на всяка автобиография, която получават. Това означава, че ако важната информация и съответните умения не се забелязват веднага, работодателите най-вероятно няма да продължат да четат нататък. Използвайте софтуерни инструменти за текстообработка като получер шрифт, подчертаване, текстови карета, колони и изброяване в точки, за да отделите ключовите елементи, да разграничите разделите (например „Информация за връзка“, „Резюме“, „Професионален опит“, „Образование“ и „Умения“) и за да разделите информацията на лесни за възприемане части. Бъдете последователни, като оставяте и празно пространство. Ако елементите са разположени твърде близо един до друг или има твърде много текст, това само ще отблъсне читателите.
Бъдете кратки
Автобиографията Ви трябва да е сбита и да се придържа към темата. Ако надхвърлите две страници, помислете дали всичко, което сте включили, е от значение за позицията, за която кандидатствате. Свързани ли са всички изброени умения с длъжностната характеристика? Ако отговорът е „не“, вероятно не е нужно да ги включвате. Друг чудесен начин да съберете повече информация във Вашата автобиография е да използвате колони - това Ви позволява да се възползвате от цялата ширина на страницата.
Хронологично подредените автобиографии са идеални за хора с дългогодишен опит в определена сфера и търсещи работа в същата област. Този вид биография започва с кратко описание на търсената позиция и хронологически подреден професионален опит, започващ от последната заемана длъжност.
Функционално подредената автобиография описва вашите възможности по начин, който можете да преработвате в зависимост от сфертата, в която искате да се реализирате. Подходяща е за хора, тепърва започващи професионалната си кариера или такива, които са на професионален кръстопът.
Проверете изискванията/предпочитанията в съответната държава
В този случай със сигурност няма универсално решение. Въпросът какво се очаква да включите във Вашата автобиография може да варира значително в отделните европейски държави. Поддържаната от EURES страница „Условия на живот и труд“ съдържа полезна информация относно намирането и кандидатстването за работа в различни европейски държави, включително съвети за изготвянето на подходяща автобиография в отделни държави.
Адаптирайте оформлението
Работодателите ще имат определени очаквания по отношение на оформлението на Вашата автобиография в зависимост от позицията, за която кандидатствате. Например автобиография за позиция в областта на графичния дизайн на практика може да служи като част от Вашето портфолио и да Ви даде възможност да демонстрирате своите умения по графичен дизайн. В автобиография за позиция на барман обаче следва да се разчита повече на съдържанието (т.е. на опита Ви в „реалния свят“). В този случай сложните графични елементи в действителност биха могли да повлияят отрицателно на въздействието, което може да окаже автобиографията Ви.
Обмислете формата на файла
Ако кандидатствате за работа по електронен път, може да е полезно да подготвите втора версия на Вашата автобиография. Причината за това е, че софтуерът, използван от дружествата за сканиране на автобиографиите, понякога не разпознава изображения или графики, не може да обработва документи в PDF формат или не чете информацията, поставена в горния или долния колонтитул на документ в Word.
Бъдете структурирани и подредени
биографията трябва да се чете лесно, защото консултантите по подбор отделят около 30 секунди за първи преглед на документите за кандидатстване. За да им привлечете вниманието, изпозлвайте ключови думи, различен шрифт или по-големи букви. Сложете най-важната информация по средата на първа страница и я представете по открояващ се начин.
Рекламирайте, без да преувеличавате
Един от основните критерии, по които биографиите се разпределят на два типа „покана за следваща стъпка“ или „отхвърлени“ са преувеличените умения или резултати. Бъдете честни, представяйте се в най-добрата си светлина, но не украсявайте прекалено.
Фокусирайте се
Прочетете внимателно изискванията за позицията и наблегнете на проекти, в които сте използвали или придобили съответните умения. Не е необходимо потенциалните работодатели да знаят абсолютно всичките ви задължения на предишни позиции, достатъчно е да видят, че отговаряте на това, което те очакват за конкретното свободно място.
Допълнителните секции
В допълнение на работния опит, не забравяйте да включите умения, курсове, сертификати, награди, публикации и други, които са релевантни към съответния конкурс.
Списък с постижения, извънкласни и лидерски възможности
Независимо какъв е вашият план за управление на бъдещия работодател, компаниите обичат да знаят, че можете да работите самостоятелно. Помислете за времето, през което преминахте напред, за да ръководите група или инициатива и да осветявате тези в автобиографията си. Можете също да използвате извънкласни дейности, за да покажете нещата, за които сте ентусиазирани. А ако сте получили награди и признание, покажете ги!
Използване на активни глаголи и числа
Когато описвате вашите дейности и постижения, използвайте силни глаголи, за да покажете действията, които сте направили. След това добавете числа, за да покажете как сте допринесли за долната линия на компанията.
Добавяне на връзка към LinkedIn или други социални профили
Специалистите по подбор и наемането на мениджъри често преглеждат LinkedIn , за да търсят кандидати за своите отворени работни места, така че докато създавате автобиографията си, не забравяйте да актуализирате своя профил в LinkedIn, за да увеличите шансовете си за намиране. След това добавете връзка към LinkedIn в автобиографията си, за да могат работодателите да намират най-актуалната информация за вас. В LinkedIn вашите колеги могат да ви одобрят и за определени умения. Ако има нещо, което да ви е най-добре, попитайте някого, с когото сте работили, за да ви помогне да подобрите таланта си.